Mananca pentru a trai, nu trai pentru a manca

Ne alimentam intr-un mod nociv pentru corpul nostru din cauza modului de viata contemporan, actiunii bombardamentului publicitar si a obiceiurilor impuse de noile tehnologii.

Acesta este motivul pentru care trebuie sa se stabileasca niste norme pentru o alimentatie corecta, care sa ajute la sanatatea si intarirea organismului.

Nu ar trebui sa fie alimentatia un scop in sine, ci un mijloc pentru a ne atinge scopul.

Daca constientizezi care este propriul rost al vietii, cat si valorile pentru care traiesti, iti vei da seama ca alimentatia trebuie sa fie si ea sanatoasa, ea trebuind sa ne ajute si sa mentina functionalitatea organismului, nu sa il otraveasca si sa il suprasolicite.

Foamea este adevarata, iar pofta este falsa

Pofta reprezinta un fenomen psihologic, pe cand foamea este un fenomen digestiv.

Suntem informati prin foame de catre organism ca avem nevoie de hrana, pe cand pofta nu o dicteaza necesitatile nostre fiziologice, ci instabilitatea emotionala.

Atunci cand omul nu isi poate stapani pofta de mancare nu insamna ca are o vointa foarte slaba, inseamna ca are

Una dintre beneficiile postului religios, pe langa cele pentru sanatate, este intarirea vointei omului.

Tot din cauza poftei mancam mai mult decat trebuie.

Stomacul are o incarcare normala de ½, de aceea este recomandat sa termini sa manaci inainte sa te simti complet satul.

Din volumul care ramane, ¼ din stomac trebuie sa fie dedicat apei, iar ¼ ce ramane va fi spatiul gol care este necesar pentru o digestie a mancarii corecta.

Atunci cand organismul se umple complet, va fi cheltuita o energie uriasa pentru a o prelucra, energie care este mai mare decat cea pe care o obtinem din hrana.

Ati observat probabil ca va simtiti molesiti, somnorosi sau obositi cand mancati peste masura- deoarece organismul incearca sa depaseasca situatia critica din stomac.

Cum bei, asa traiesti

In mare parte, organismul uman este alcatuit din apa, care este chiar sucul vietii.

Cand o planta nu are suficienta apa, se usuca foarte repede, la fel se intampla si cu organismul nostru.

Din acest motiv este foarte important sa consumam apa cat este suficient, care ar insemna 2-3 litri vara
si 1.5-2 l de apa iarna.

Se recomanda de asemenea consumul inainte cu 30 de minute de luarea mesei a unei cani de apa sau ceai de ierburi, pentru a fi activate procesele digestive.

In timpul mesei, trebuie sa se evite consumul de apa pentru a nu se dizolva sucul digestiv si pentru a nu impiedica procesul normal de asimilare a hranei.

Mananca mancarea lichida si bea mancarea solida

Fiind o substanta biochimica, saliva are un rol foarte important in procesul de digestie.

Mancarea solida ar trebui sa fie mestecata mult timp, pana devine aproape lichida datorita contactului cu saliva.

Macarea lichida nu trebuie sa fie deodata inghitita, fiind tinuta putin in contact cu saliva inainte de inghitire.

Savurati pe stomacul gol

Chiar daca aveti ceva gustos in fata, nu mancati mult si repede.

Trebuie sa fie tinuta mancarea in gura atata timp cat ii simtiti gustul.

Putem sa ne saturam mai repede decat de obicei cu ajutorul acestei tehnici, deoarce creierul ne va da senzatia de sat nu datorita umplerii stomacului, ci a exercitarii receptorilor gustativi.

Nu alergati dupa 2 iepuri

Lasati celelalte activitati  daca v-ati asezat la masa.

Creierul nu isi va putea concentra atentia asupra procesul digestiv, daca conversati cu cineva, daca cititi sau priviti televizorul.

Va este mai greu drept urmare sa va saturati, digestia se va petrece in mod ineficient si uneori chiar daunator pentru sanatate.

Dimineata incepe de cu seara

Trebuie sa aiba loc ultima masa cu cel putin 4 ore inainte de somn, 7 fiind termenul ideal.

Sunt dictate aceste cifre de timpul in care organismul poate sa prelucreze mancarea : 4 ore pentru legume si fructe, iar 7 ore pentru carne.

Toate procesele din organism incetinesc in timpului somnului.

Cat stam in pozitia verticala, miscarea corecta a mancarii in stomac si a intregului tract digestiv este ajutata  de gravitatie.

Acesti factori cumulati vor determina pentru organism efecte neplacute si uneori nocive: peste noapte va sta in stomac mancarea neprelucrata, se va depune pe peretii intestinali, va deveni ineficient somnul, va aparea disconfortul dimineata si mirosul neplacut din gura, etc.

Nu va extenuati

Nu este bine sa trecetu la diete foarte stricte, cel putin cand o faceti de dragul alimentatiei.

Pot sa fie provocate socuri pentru organism daca sunt schimbari radicale peste noapte, lucru care ar putea sa genereze efecte invers fata de cum va asteptati.

Nu este importanta curatenia doar la exterior

Trebuie sa acordam multa atentie si fata de curatarea interioara a organismului, insemnand sa avem grija sa fie de calitate mancarea si bautura consumate, dar si folosirea unor procese de curatare speciala si natuala a organismului.

Daca doriti sa faceti o curatare speciala, puteti sa practicati abtinerea totala de la mancare si bautura timp de 24-48 de ore cat de des puteti.

Esti ceea ce mananci

Este important sa fie sanatoase, curate, pline de vitamine si energie produsele consumate.

Trebuie sa uitati de produse precum : chips-uri, ketchup-uri, crenvursti etc.

Nu combinati lucrurile incompatibile

Prin reactii biochimice acido- bazice are loc prelucrarea mancarii in organism.

Cand patrund in organism produse concomitent produse ce vor declansa reactii acide si ce vor declansa reactii bazice, avand loc producerea unor saruri care sunt inutile, complicand procesul digestiv.

Se recomanda consumarea unor produse compatibile din punct de vedere biochimic si viceversa.

Trebuie sa fie consumate separat ( la un interval de 40 de minute)

Se poate combina doar laptele proaspat cu orezul

7 cu 3 in proportie de 1 :3

Cand organismul are nevoie urgenta de multa energie fara sa suprasolicite sistemul digestiv

Si cu nuci

Legume ce au in continut amidon : sfecla, morcov, cartodi, dovleac s.a

Faina, cereale, cereale integrale

Legume ce nu au in continut amidon : radacini, ierburi, salata, varza, rosii, castraveti s.a

Produse proteice : nuci, boabe, oua, icre s.a

Fructe si fructe de padure ( care sa fie proaspete)

Produse lactate

Peste si carne

Grasimi vegetale

Pepene galben si banane

Cacao si ciocolata

Fructe uscate

Nu exista reguli batute in cuie
Cand alegeti un anumit regim alimentar, trebuie sa evitati sa conduceti norme definite de alta persoane.

Cand va da de stire ca nu este ceva in regula cu noua dieta, mai bine renuntati la ea.

Veti sti singur ce este bine sa faceti si ce nu.

BONUS:

Alimente alcaline: mananca-le si vei preveni obezitatea si problemele de inima!

Corpul uman este facut sa traiasca in conditii alcaline, nivelul de pH din corpul nostru tinde sa depaseasca numarul 7.

Stilul nostru de viata, dulciurile, mancarea procesata, nicotina, cofeina contribuie intr-o mare masura la schimbarile de pH din organism.

Corpurile noastre devin mult mai acide in timpul zilei, sistemul nostru imunitar scade, sangele este plin de toxine acide ce ne pot afecta inima si organele interne.

Este important sa consumam produse alimentare alcaline in fiecare zi.

Iata cateva exemple importante de alimente alcaline:

Sfecla elvetiana – te va proteja impotriva radicalilor liber, bacteriilor si virusurilor

Pepene rosu – au un pH de 8.5 si sunt foarte folositori in detoxifierea corpului. Sunt bogati in apa si fibre

Hrisca – este bogata in nutrienti si lupta impotriva bolilor sistemului cardio vascular

Ulei de masline – este bogat in grasimi nesaturate si vitamine E

Seminte de in – sunt alimente foarte alcaline bogate in vitamine E si fibre. Imbunatateste sistemul digestiv si au proprietati imflamatorii

Avocado – sunt alimente alcaline bogate in acizi grasi mononesaturati si iti intaresc inima

Bananele

Brocoli – reduce colesterolul

Strugurii – bogati in antioxidanti si multivitamine

Ananas – impotriva obezitatii

Varza de brussel

Varza murata – contine probiotice

Conopida – mananc-o in locul painii

Quinoa – regleaza nivelul de zahar din sange

Castraveti

Patrunjel – detoxifici tractul intestinal

Mango

Spanacul – bogat in vitamine

Sucul de rodie – Tinerete fara batranete – Tabara Master Detox

 Foarte bogat in atioxidanti, CU PROPRIETATI extraordinare, izvor de sanatate in Tabara Master Detox!

   Arborele ce produce fructele de rodii se numește rodiu sau rodier și este originar din Iran și se cultivă în Asia Centrală, Georgia, Armenia, Azerbaidjan și regiunea Mediteranei de câteva milenii. Există nu mai puțin de 760 de soiuri de rodii.

Fructul, cu dimensiunea mai mare decât portocala și mai mică decât grapefruit-ul, are o coajă groasă de culoare galbenă-intens, maroniu-roșiatică până la roșu aprins și în jur de 600 semințe. Semințele și pulpa ce le înconjoară, numită fruct fals, sunt comestibile. Unele soiuri au pulpa de culoare violet.

Rodia, pe lângă originalitatea sa ca structură, este și extrem de bogată în nutrienți, scrie Agerpres. Are puține calorii, este bogată în vitaminele B (B3, B5, B6, B2, B1) Vitamina C, Vitamina E, Vitamina K și minerale: sodiu, potasiu, calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor, seleniu, zinc și acid folic. Acest fruct conține de 3 ori mai mulți antioxidanți decât vinul roșu sau ceaiul verde. Rodia este considerată unul din fructele bogate în fibre.

Acest fruct este consumat în mai multe moduri: în starea sa naturală, în diverse mâncăruri calde, în salate, în deserturi, dar mai ales sub formă de suc sau condiment. Rodia este folosită și pentru producerea unui vin. Semințele de rodie sălbatică daru din Munții Himalaya sunt considerate cele mai bune pentru condimente. Sucul de rodie este unul dintre cele mai nutritive sucuri naturale și poate fi păstrat în recipiente din sticlă, în frigider, maxim 3 zile, iar în congelator poate fi păstrat maxim 1 an. Noi il vom bea proaspat stors, cu efectele cele mai vizibile!

Încă din antichitate, rodiei i s-au atribuit calități curative. Deși rădăcinile, frunzele și scoarța sunt bogate în anumiți alcaloizi fiind folosite în scopul întăririi sănătății, fructele au reprezentat cel mai mare interes. În ultimul deceniu, oamenii de știință au luat în calcul proprietățile benefice pentru sănătate atribuite rodiilor și au început să le studieze și să le certifice.

Rodia conține antioxidanți puternici precum polifenoli, tanini și antocianini, esențiali pentru sănătatea inimii și a organismului. Sucul de rodie îmbunătățește fluxul de sânge la persoanele cu boli ale miocardului. Rodiile ajută la scăderea colesterolului LDL, prevenind acumularea lui în artere, scăzând astfel riscurile în cazul bolilor de inimă. În plus, aceste fructe ajută la întărirea musculaturii cardiace.

De asemenea, acest fruct este indicat a fi folosit datorită efectelor anti-îmbătrânire, dar și pentru a preveni apariția maladiilor precum Alzheimer. Cercetătorii au descoperit o reducere semnificativă a deteriorării celulelor creierului, a mușchilor și a pielii în cazul persoanelor care au consumat timp de o lună, în fiecare zi, o anumită cantitate de fruct.

Rodia are proprietăți antiinflamatorii protejând împotriva astmului și a durerilor în gât. Sucul de rodie ar putea avea, de asemenea, efecte antivirale și antibacteriene împotriva plăcii dentare.

Noi cercetări au scos la iveală că un extract din rodii protejează rinichii de toxine periculoase.

Potrivit unor cercetări realizate recent, sucul de rodie are un efect semnificativ în prevenirea mai multor tipuri de cancer, precum cel de sân, cel de plămâni și de cel de prostată. Alte studii arată că sucul de rodie poate chiar să inducă apoptoza — proces prin care celulele canceroase se auto-distrug.

Rodiile ajută la reglarea glicemiei, cresc sensibilitatea la insulină fiind un fruct indicat persoanelor care suferă de diabet.

Sunt excelente pentru cei care suferă de anemie și stări de astenie. Protejează împotriva depresiei și a osteoporozei.

Sucul de rodie crește apetitul astfel încât poate fi folosit cu succes în cazul copiilor, pentru a crește pofta de mâncare.

Rodiile sunt indicate în tratarea diferitelor afecțiuni intestinale. Decoctul din scoarță de rodiu se recomandă în tratarea teniei, a diareei și a ascarizilor. Scoarța este unul dintre cele mai eficiente tratamente contra dizenteriei (boală infecțioasă contagioasă care se manifestă prin ulcerații intestinale, dureri abdominale violente și diaree cu sânge). Rodia conține o cantitate semnificativă de fibre, care ajută la o bună funcționare a sistemului digestiv și la reglarea digestiei, calmând și durerile de stomac. Studiile au demonstrat că sucul de rodii nu doar că protejează ficatul, dar ajută și la regenerarea lui.

Rodia, un fruct bogat în vitamine, antioxidanți și fibre și cu foarte puține calorii, este frecvent recomandată de nutriționiști în curele de slăbire.

Atunci, când cumpărăm rodii este indicat să le alegem pe cele mai grele și cu coaja strălucitoare, astfel ne asigurăm că fructele sunt coapte. Acest lucru este important deoarece după culegere rodiile nu se mai coc.

In Tabara MasterDetox vom incepe o noua viata.

Viata pe care ne-o dorim cu totii, a care doar am visat. Si pe care o facem sa se intample.

Depinde doar de tine. Noi iti aratam cum, te sprijinim, te incurajam, facem exact acelasi lucru ca tine, pentru a intelege si a aplica. Insa treaba o faci tu. Pentru ca in final sa reusesti. Sa fii tu. Asa cum doar ai visat.

Pentru ca totul este despre tine.

Inclusiv aceasta tabara!

Te iubim!

Echipa Master Detox

Secretul LONGEVITATII si FERICIRII impartasit de Shigeaki Hinoharaa, un doctor japonez care a trait 105 ani

 „DOAMNELOR ÎNCETAȚI SĂ MAI ȚINEȚI DIETE ȘI SĂ DORMIȚI MEREU!” PENTRU A TRĂI MULT…

Shigeaki Hinoharaa, DOCTOR JAPONEZ, 105 ANI, a trăit fericit 105 ani și a lucrat în clinica sa până în ultima zi. 

Recomandările lui pentru o viață fericită sunt pline de simplitate și bunătate nelimitată.  Citiți aceste sfaturi de viață de la doctorul Shigeaki Hinohara:

1. Bucurați-vă!

Senzația de bucurie aduce mai mult folos decât somnul și mâncarea! Iată ce scrie doctorul Hinohara: „Omul primește energie nu din mâncare sau somn, dar din starea de bine. Țineți minte când în copilărie erați veseli, uitați de mâncare și nu aveați nevoie de somn. La adulți este același lucru. Nu trebuie să vă epuizați organismul cu un regim alimentar sau de somn strict.”

2. Alimentați-vă corect!

Secretul longevității japonezului constă în alimentația echilibrată. La dejun servea o ceașcă de cafea, lapte sau suc de portocale cu ulei de măsline. Se poate sări peste prânz sau să fie foarte puțin. Dacă aveți o ocupație de folos, nu aveți nevoie de mâncare.

La cină mâncați legume, pește cu orez. Limitați consumul de carne. Doctorul consideră că 100 g de carne de două ori pe săptămână sunt suficiente.

3. Planificați lucrurile

Completați agenda cu planuri de viitor. Gândurile se materializează când vă gândiți la viitor, nu aveți timp să priviți în trecut și să vă întristați de probleme.

4. Transmiteți cunoștințele

Shigeaki Hinohara ținea cel puțin 150 de cursuri pe an. Durata fiecăruia era de o oră și jumătate și în tot acest timp stătea în picioare.

5. Medicii nu pot vindeca totul!

„Când medicul vă recomandă să faceți niște analize sau o intervenție chirurgicală, întrebați-l dacă ar fi făcut același lucru copiilor, soției sau altor rude de ale lui.”

Această afirmație a medicului este foarte profundă. Medicina comercială a încetat să fie un panaceu. De ce omul trebuie să sufere în plus dacă el nu poate să-l trateze? Deseori muzica sau animalele pot vindeca mai bine, decât medicii cu experiență.

6. Nu vă fie milă de dvs.!

Nu este neapărat să faceți efort fizic doar în sala de sport. Mergeți pe jos, cu bicicleta, urcați scările în loc de lift sunt mai mult decât nimic. Canapeaua este cel mai mare dușman, odihniți-vă activ. La ai săi 105 ani Hinohara pășea peste două trepte, obligând mușchii să lucreze.

7. Citiți!

Găsiți-vă o carte care vă inspiră. Fie ca ea să vă ajute să stabiliți un scop în viață. Doctorul îl recomandă pe Robert Browning „Abbé Vogler”: „Trebuie să trasați scopuri mari în artă și în viață. Dacă vreți să desenați un cerc, el trebuie să fie atât de mare, încât să nu-l terminați până la sfârșitul vieții. Noi vedem doar o parte a cercului, iar cealaltă parte este dincolo de privirea și viața noastră.”

8. Durerea nu este o sentință!

În spitalele moderne trebuie să fie mai multă bucurie: muzică, dansuri, animale. Terapia artistică ajută mai bine decât medicamentele. Concentrați-vă atenția spre ceva interesant, iar nu pe boală și imediat veți uita de ea.

9. Reevaluați valorile

În goana după îmbogățirea materială omul uită de cele mai importante lucruri – dragoste, grijă, milostenie. Iată cuvintele lui pline de înțelepciune: „Țineți minte: nimeni nu știe când îi va veni ceasul. Nu puteți lua nimic cu voi.”

10. Știința este ca o artă

Nu poți ajuta o persoană cu formule științifice și fraze înțelepte. Boala este strâns legată de sufletul omului. Toți oamenii sunt diferiți și abordarea trebuie să fie individuală.

11. Fiți gata pentru neprevăzut

Corpul nostru este capabil să creeze lucruri incredibile. Shigeaki Hinohara a relatat despre cum el fost luat ostatic și s-a bazat doar pe forțele proprii. Dragostea și respectul față de corpul dvs. vă va ajuta să depășiți orice încercări fizice.

12. Găsiți un erou

Găsiți un model de urmat. Încercați din toate puterile să-l depășiți. Inițial, eroul lui Hinohara a fost tatăl său, iar ulterior a fost inspirat și de alte personalități. „Atunci când sunt într-o situație dificilă, încerc să mă gândesc cum ar fi procedat acei oameni în locul meu.”

13. Să trăiești mult este un lucru minunat!

Savurați fiecare clipă a vieții. Fie ca o nouă zi să fie mai bună decât cea precedentă. Amintiți-vă de ceilalți, după 60 de ani ajutați-i pe toți în măsura posibilităților. Nu cereți nimic în schimb. Faptul că trăiți, este cea mai mare recompensă.

Doctorul Shigeaki Hinoharaa decedat la 18 iulie 2017. El a fost președintele Clinicii Internaționale Sfântul Luca din Tokyo până la moarte și a continuat să consulte pacienți. Agenda lui era completată pentru 5 luni înainte. El avea 105 ani. Un om cu literă mare!

Va asteptam in Tabara Master Detox. Acolo, alaturi de echipa, veti intalni oameni care vin sa isi schimbe destinele. Sa isi regaseasca identitatea. Sa se transforme. Pentru a trai in pace, armonie, a se bucura de viata si de toate darurile pe care aceasta le ofera. Pentru a ne incarca cu energie si a ramane incarcati pentru tot restul vietii.

Pentru ca toti suntem energie.

Si nimic nu e intamplator.

Cu drag,

Echipa Master Detox Romania